Så ville handlarna ha det

Så blir butiken i Trosa

Så här gick tankarna när ICA Fastigheter tillsammans med ICA-handlarna Jennie och Linda Steiner planerade för den nya butiken.

VI ska BYGGa EN MODERN BUTIK som ska vara relevant och inspirera till hållbara val som ska passa så väl boende som besökare i Trosa. Butiken växer med knappt 1 100 kvadratmeter säljyta till totalt drygt 2 500 kvm vilket kommer ge  bättre tillgänglig med bredare gångar och får ett bredare sortiment som gör den relevant.

– Det känns superhäftigt och väldigt vältajmat. Trosa är en av landets snabbast växande kommuner och vi känner att kostymen har blivit för liten. Vi har inte möjlighet att bredda sortimentet som vi vill,
 

säger Linda Steiner till tidningen Fri Köpenskap.

Bland de nyheter som butiken planerar finns:  

- Ny manuell fiskavdelning.
- Restaurangdel med sittplatser, pizzaugn med mera
- Varmatsbuffé
- Drive thru till e-handeln
- Omkring 50 procent mer yta till färskvaror
- Självutcheckningsstationer och självskanning

Det innebär att butiken kommer kunna erbjuda en högre andel måltidslösningar, allergianpassade, hälsoinriktade och ekologiska varor som passar fler, såväl till middag som för fest. Kunderna får möta fler kunniga och inspirerande medarbetare, generösa öppettider och större onlinehandel. Butiken skapar en mindre restaurangdel där kunder kan sitta ner och äta så väl pizza som andra varma måltider för en komplett upplevelse.

Dessutom får butiken Apotek Hjärtat som granne, vilket ger ytterligare utökat serviceutbud på platsen. 

– Vi är väldigt måna om att anställa människor från bygden, 
det är en del av vårt personliga bemötande. Kunderna ska kunna 
känna igen folk som jobbar här,

SÄGER LINDA STEINER I EN NYHETSARTIKEL PÅ SÖDERMANLANDS NYHETER.

Dela