Vad söker du?

    VI ÄR DINA FÖRVALTARE!

    Felanmälan - när du upptäcker fel eller brister i lokalen

    Har något gått sönder, slutat fungera eller brister på annat vis i lokalen? Här finner du intruktionerna för hur du felanmäler.

    Felanmälan kan göras på två olika sätt: 

    • Via telefon: 0771- 13 45 00
    • Via e-post: ica@riksbyggen.se 

    Övriga ärenden hänvisar vi till Riksbyggens kundtjänst: 0771- 860 860

    Vid felanmälan, ange: 

    1. Kundnummer
    2. Adress
    3. Anmälarens kontaktuppgifter
    4. Avdelning
    5. Beskriv felet tydligt (var, när, hur) 
    6. Ange vem som ska ha återkoppling

    Tänk på att: 

    • Felanmälningar sker i första hand via telefon och i andra hand e-post och inte direkt till tekniker/fastighetsskötare.
    • Vid akuta felanmälningar hänvisar vi till telefon. 
    • Ärendet loggas och återkopplas direkt och vi kan säkerställa att ni får en god leveranskvalitét gällande utförandetider. 
    • Ju mer info du information du meddelar om ju snabbare kan vi hantera ditt ärende.