Felanmälan - när du upptäcker fel eller brister i lokalen
Har något gått sönder, slutat fungera eller brister på annat vis i lokalen? Här finner du intruktionerna för hur du felanmäler.
Felanmälan kan göras på två olika sätt:
- Via telefon: 0771- 13 45 00
- Via e-post: ica@riksbyggen.se
Övriga ärenden hänvisar vi till Riksbyggens kundtjänst: 0771- 860 860
Vid felanmälan, ange:
- Kundnummer
- Adress
- Anmälarens kontaktuppgifter
- Avdelning
- Beskriv felet tydligt (var, när, hur)
- Ange vem som ska ha återkoppling
Tänk på att:
- Felanmälningar sker i första hand via telefon och i andra hand e-post och inte direkt till tekniker/fastighetsskötare.
- Vid akuta felanmälningar hänvisar vi till telefon.
- Ärendet loggas och återkopplas direkt och vi kan säkerställa att ni får en god leveranskvalitét gällande utförandetider.
- Ju mer info du information du meddelar om ju snabbare kan vi hantera ditt ärende.